Datakeeper en proces

Om op een veilige en betrouwbare manier in aanmerking te kunnen komen voor je toegewezen woning in De Vlijt, willen we graag je (persoons)gegevens verifiëren via Datakeeper. Datakeeper is een applicatie op je telefoon om dit veilig en snel te doen en wordt ondersteund door Rabobank. Via deze flyer willen we je graag informeren over het gebruik van Datakeeper. Lees de flyer zorgvuldig en doorloop het stappenplan op de flyer om je inschrijving compleet te maken.

 

Met Datakeeper kunnen we jouw privacy beter waarborgen en ben je zelf in controle over de verstuurde gegevens. Niemand anders dan jij heeft inzicht in de gegevens die op je telefoon staan opgeslagen. Het compleet maken van je inschrijving via Datakeeper vindt plaats na toewijzing van een woning en is een verplicht onderdeel.

 

Voor nu vragen we je alvast te controleren of je beschikt over je inloggegevens van DigiD. Het is niet mogelijk om in te loggen met de DigiD app. Je moet dus in het bezit zijn van gebruikersnaam en wachtwoord. Kijk op https://www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle/ om te controleren of de sms-verificatie aanstaat. Op deze site van DigiD kan je met de grote oranje button inloggen en het verifiëren per sms aanzetten.

Met Datakeeper kunnen we de benodigde gegevens van je controleren als je in loondienst bent, maar we hebben nog een aantal aanvullende documenten nodig die niet via Datakeeper op te vragen zijn als je ondernemer, gepensioneerd of uitkering gerechtigd bent. Hiernaast is aangegeven welke aanvullende gegevens er nodig zijn naast Datakeeper.

 

In het verlengde van Datakeeper zal BPD Woningfonds voor het project de Vlijt het betalingsmoraal toetsen, waarbij wordt berekend of de consument zijn vaste lasten van de afgelopen 12 maanden consistent heeft betaald. Kandidaten zullen niet worden afgewezen op basis van de uitslagen van betalingsmoraal, deze gegevens worden slechts gebruikt omwille van het verder digitaliseren en vereenvoudigen van het verhuurproces. Het betalingsmoraal is een nieuwe functionaliteit van de Datakeeper app, we ontvangen daarom graag uw feedback wanneer er iets niet klopt. Dit kan via nieuwbouw.wonen@mvgm.nl of aan het einde van uw inschrijving via de enquête.

 

De aanvullende documenten zijn via het woningdossier te uploaden en willen wij niet per e-mail ontvangen. Hierdoor kunnen we jouw privacy beter waarborgen.

Wanneer datakeeper niet gebruikt kan worden hebben wij logischerwijs meer documenten nodig, omdat wij ook de documenten willen zien die we anders via Datakeeper kunnen verifiëren. Wij vragen de volgende documenten per situatie:

Wil je meer weten over Datakeeper? Ga dan naar Datakeeper.nl voor meer informatie.